Etkinlik Bilgileri
Amacı
Uzaktan eğitim ya da internet üzerinden eğitim, son yıllarda giderek popülerleşen ve çok konuşulan bir kavramdır. Uzaktan eğitim, öğrencilerin geleneksel öğretim ortamının dışında bulunarak, farklı teknolojiler yardımıyla öğretim almalarını sağlayan eğitim modelidir (Moore & Kearsley, 2011). Ülkemizdeki pek çok üniversitede bu konuda kurumsal hizmet sunan uzaktan eğitim merkezleri kurulmuştur. Dünyada da gerek uzaktan eğitim hizmetleri ile gerek kitlesel açık çevrimiçi dersler ile farklı üniversitelerde ve kurumlarda uzaktan eğitim uygulamalarının sayıları giderek artmaktadır. Bunlara ek olarak, artık uzaktan eğitimle verilmeyen derslerde de öğretim ortamının zenginleştirilmesinde bu teknolojilerin uygulamalarına ihtiyaç duyulmaktadır. Yüz-yüze geleneksel yöntemlerle gerçekleştirilen derslerde de bu araçlardan yararlanılmaktadır. Yükseköğretimde uzaktan eğitim merkezleri ve öğretim teknolojileri merkezleri ile devam eden bu dijital dönüşüm süreci, MEB’de de FATİH projesi ve EBA uygulamaları ile kendine yer bulmaktadır. Kurumsal şirketler ise kendi uzaktan eğitim sistemleri ile bu sürece adapte olmaktadırlar.
Eğitim-öğretimin herhangi bir sürecinde öğretmen, araştırmacı ya da uygulayıcı olarak görev alacak kişilerin uzaktan eğitim ile ilgili terminoloji, ilişkili kavramlar ve kullanılan araçların neler olduğunu bilmesine ihtiyaç vardır. COVID-19 pandemisi veya Kahramanmaraş merkezli depremlerde yaşanan zorunlu uzaktan eğitim tecrübeleri uzaktan eğitimin bir seçenek olarak her daim dikkate alınması gerektiğine önemli birer göstergedir. Bu amaca yönelik olarak Uzaktan Eğitim Etkileşim ve İşbirliği, Bulut Sistemler, Kavram haritaları, Eğitimde Yapay zeka, Google Classroom & LMS kavram, Formlar, İçerik Sunumu, Video içerik düzenleme, Oyunlaştırma, Eğitsel Oyunlar, Ölçme Araçları Eğitsel Blog Kullanımı ve MOOCS&OER konularında alan uzmanı öğretim elemanlarınca eğitim verilecektir.
|
Kapsamı